May 29, 2020

Φίλης εναντίον Κεραμέως στη Βουλή με καταγγελίες για διαρροή δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών

Κορυφώνεται ο διάλογος σχετικά με τις νέες διατάξεις του υπουργείου Παιδείας και ειδικά αυτές που αφορούν στη ζωντανή μετάδοση του σχολικού μαθήματος μέσω διαδικτύου. Πριν λίγο, ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης, κατέθεσε επερώτηση στη Βουλή προς την αρμόδια υπουργό, Νίκη Κεραμέως, και ως εκ τούτου οι δυο τους βρέθηκαν να διασταυρώνουν τα ξίφη τους πάνω στο ζήτημα.

«400 χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες, το 61% όσων φοιτούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δεν συμμετέχει στα μαθήματα αυτή την περίοδο. Τα περισσότερα από αυτά τα παιδιά δεν έχουν δυνατότητα για εξ αποστάσεως εκπαίδευση, διότι δεν φροντίσατε για αυτό», είπε ο Ν. Φίλης και συνέχισε λέγοντας ότι ορθώς η εκπαιδευτική κοινότητα απορρίπτει τις κάμερες στα σχολεία γιατί πρόκειται για αντιπαιδαγωγικό μέτρο και επιπλέον δεν υπάρχει η δυνατότητα οι εκπαιδευτικοί να δουλεύουν ταυτόχρονα και μέσα στην τάξη και εξ αποστάσεως.

«Το νομοσχέδιο υποβαθμίζει το δικαίωμα των μαθητών στη μόρφωση και φέρνει το “σχολείο της αγοράς”. Όλοι οι εκπαιδευτικοί φορείς έχουν διαφωνήσει, εσείς επιμένετε μέσα στην πανδημία, να φέρετε την πανδημία στην εκπαίδευση ως μόνιμο στοιχείο», υποστήριξε ο Ν. Φίλης για να συνεχίσει:

«Ας χτυπήσει όποιος μπορεί από τους πολίτες την επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου, minedu.gov.gr. Τι δεν θα δει εκεί; Πρώτον, δεν υπάρχει το αποδέχομαι / δεν αποδέχομαι για τα cookies. Πρόκειται για τη δυνατότητα εμπορικής αξιοποίησης των προσωπικών δεδομένων. Τα έχετε ανοιχτά. Δεύτερον, δεν υπάρχει πολιτική απορρήτου αναρτημένη. Τρίτον, δεν υπάρχει το όνομα της υπευθύνου προστασίας δεδομένων, την οποία διορίσατε μόλις προ 15 ημερών, έπειτα από 11 μήνες χηρείας της θέσης αυτής κι ενώ αρχίσατε πριν από δυόμιση μήνες την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Και τέταρτον, δεν υπάρχει αρχείο δραστηριοτήτων όπως σας ζήτησε η ΟΙΕΛΕ. Για όλα αυτά αρνηθήκατε να απαντήσετε στη Βουλή. Αρνηθήκατε δηλαδή να απαντήσετε αν συμμορφώνεστε με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, προς το Σύνταγμα και την ελληνική νομοθεσία».

Στη συνέχεια, έκανε λόγο για ανοχύρωτους εκπαιδευτικούς και μαθητές και κάλεσε την υπουργό να βεβαιώσει ότι δεν υπήρξε διαρροή δεδομένων τόσο στην ιδιωτική όσο και στη δημόσια εκπαίδευση, ενώ ζήτησε να παρουσιαστεί στη Βουλή και η ιδιωτική συμφωνία με τη CISCO, η οποία όπως είπε κρατιέται μυστική και εγείρει διάφορα ζητήματα, μεταξύ αυτών και οικονομικά.

Η υπουργός ξεκίνησε την απάντησή της με ένα “παράπονο”, κατηγορώντας τον Ν. Φίλη πως, κατά την προσφιλή του συνήθεια, άλλα γράφει στην επίκαιρη ερώτηση και άλλα λέει στην προφορική της ανάπτυξη, για να του επισημάνει στη συνέχεια πως έχει «απέχθεια για οτιδήποτε άπτεται του ιδιωτικού τομέα».

«Λέτε στην ερώτησή σας πως υπάρχουν κίνδυνοι -ΚΙΝΔΥΝΟΙ- από τη δωρεάν παραχώρηση της πλατφόρμας της CISCO και ότι εναλλακτική πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ ήταν να αναλάβουν εξ ολοκλήρου το έργο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης οι αρμόδιοι δημόσιοι φορείς. Όταν προετοιμαζόμασταν για την πανδημία στους δημόσιους φορείς στραφηκαμε, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Αλλά ξέρετε κύριε Φίλη πώς μας παραδώσατε το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο; Θα έπρεπε να ξέρετε. Μπορούσε να σηκώσει ταυτόχρονα 500 χρήστες. Έχουμε 1,4 εκατομμυρια μαθητές. Ποια ήταν ακριβώς η εναλλακτική σας κύριε Φίλη; Αυτή ήταν η σοβαρή εναλλακτική πρόταση;»

Στη συνέχεια, κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ πως άφησε γυμνό το δημόσιο σχολείο και υποσχέθηκε πως εν μέσω κρίσης η κυβέρνηση θα φροντίσει να το δυναμώσει κι άλλο. «Παραδώσατε τη διακυβέρνηση με 4.500 φορητές συσκευές στα σχολεία. Εμείς σε μόλις 2 μήνες πανδημίας φροντίσαμε για τον επιπλέον εξοπλισμό 20.000 συσκευών μέσω δωρεών και έχουμε ήδη δρομολογήσει διαδικασίες ΕΣΠΑ για άλλες 48.800 συσκευές».

Για τη CISCO απάντησε πως προσφέρει δωρεάν μια πλατφόρμα που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του υπουργείου, πως δεν υπάρχει κίνδυνος για τα προσωπικά δεδομένα, καθώς εφαρμόζονται όσα προβλέπει η νομοθεσία και πως το ενδιαφέρον του ΣΥΡΙΖΑ είναι όψιμο, μιας και επί των ημερών του πέρασαν μήνες μέχρι να εφαρμοστεί ο νέος κανονισμός (GDPR) σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα.

Στη δευτερολογία του, ο Ν. Φίλης κατηγόρησε την υπουργό πως χρησιμοποίησε ψευδή στοιχεία σχετικά με τις ικανότητες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και την κάλεσε να τα καταθέσει εγγράφως, ενώ της ζήτησε να δεσμευτεί ότι θα προχωρήσει στην απαραίτητη αναβάθμιση του Δικτύου μέχρι το Σεπτέμβρη, ώστε να είναι πλήρως λειτουργικό.

Στη συνέχεια, προχώρησε σε μια σοβαρή καταγγελία, υποστηρίζοντας πως μέσω μιας απλής αναζήτησης στο google προκύπτει διαρροή δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών, όπως ονοματεπώνυμο και σχολείο, καταθέτοντας μάλιστα τα αντίστοιχα αρχεία σε στικάκι USB.

Στη δική της δευτερολογία, η Ν. Κεραμέως είπε πως η αναβάθμιση του Σχολικού Δικτύου -που ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έκανε- έχει ήδη δρομολογηθεί. Όσο για την καταγγελία σχετικά με τη διαρροή δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών, υποστήριξε πως θα την εξετάσει με ενδιαφέρον.

«Εγώ προσωπικά δεν έχω λάβει τέτοια ενημέρωση σαν αυτή που καταθέτετε. Γιατί όμως είμαστε εδώ σήμερα κύριε Φίλη; Γιατί εξαρχής δε θέλατε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Την πολεμήσατε λυσσαλέα. Αντί να συστρατευθείτε στην εθνική προσπάθεια τους μήνες της κρίσης, αντιταχθήκατε. Όλο βρίσκατε προβλήματα, λύσεις ποτέ. Έτσι αντιταχθήκατε και στο άνοιγμα των σχολείων. Παρά την καθοδική πορεία της νόσου, παρά τις ομόφωνες συστάσεις των ειδικών. Λέγατε: μεγάλο και αχρείαστο ρίσκο η επαναλειτουργία των γυμνασίων, της Ά και ΄Β λυκείου. Ακόμα και τον κύριο Τσιόδρα λοιδορήσατε, σχολιάζοντας με αφορμή τις δηλώσεις του: το απόλυτο θέατρο του παραλόγου, ριψοκίνδυνοι πειραματισμοί με την υγεία των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους. Σε όλα τα σχολεία δεν παρατηρήθηκε -ευτυχώς- ούτε ένα κρούσμα. Κι αυτό σας ενοχλεί κύριε Φίλη; Σας ενοχλεί που οι εκπαιδευτικοί ανταποκρίθηκαν εξαιρετικά στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση; Σας ενοχλεί που όχι η κυβέρνηση, η χώρα και η εκπαιδευτική κοινότητα πέτυχαν μια νίκη; Σας ενοχλεί που οι 3 πάροχοι κινητής τηλεφωνίας παραχώρησαν δωρεάν πρόσβαση στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες του υπουργείου Παιδείας; Προτιμάτε να επιβαρύνεται ο πολίτης

«Καλείται σε συλλαλητήριο τους εκπαιδευτικούς, αλλά δεν σας ακολουθούν. Γιατί δε μιλάτε επί της ουσίας. Γιατί πού να βγείτε να πείτε ότι είστε ενάντια στο εργαστήρι δεξιοτήτων, ότι είστε ενάντια στο να προσφέρει το σχολείο ήπιες δεξιότητες, δεξιότητες ζωής, τεχνολογίας και επιστήμης, πού να βγείτε να πείτε ότι είστε αντίθετοι στην ενίσχυση της πληροφορικής, των ξένων γλωσσών, στις ρυθμίσεις για την καταπολέμηση του μπούλινγκ, στην αξιολόγηση;» κατέληξε η υπουργός.

 

Δείτε ολόκληρη την αντιπαράθεση

Ζωντανά από την Ολομέλεια της Βουλής, απάντηση σε Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτού Α’ Αθήνας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νίκου Φίλη σχετικά με την τηλεκπαίδευση:

Gepostet von Niki Kerameus am Freitag, 29. Mai 2020

Leave a Reply

%d bloggers like this: