May 28, 2020

«Τρένο στην Ήπειρο» | Επίσημη πρόταση στο υπουργείο κατέθεσε το Περιφερειακό Συμβούλιο

Ιστορική στιγμή για την Ήπειρο, καθώς μετά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου στις 15/5, όπου και αποφασίστηκε ομόφωνα η αποστολή πρότασης στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών με θέμα τη σιδηροδρομική σύνδεση της περιοχής, ακολούθησε χθες η επίσημη κατάθεση της πρότασης υπόψιν του αρμόδιου υπουργού, Κωνσταντίνου Καραμανλή και υφυπουργού, Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Στα πλαίσια της διαμόρφωσης της λίστας των έργων που θα υλοποιηθούν στο διάστημα 2020-2023 και 2021-2030, το Περιφερειακό Συμβούλιο Ηπείρου ζητά να μπει τέλος στην «εκατονταετή και πλέον εξαίρεση της Ηπείρου από την σιδηροδρομική σύνδεσή της με το εθνικό δίκτυο σταθερής τροχιάς», θεωρώντας πως αυτός είναι «ένας από τους βασικότερους λόγους της ομολογημένης υστέρησής της έναντι των άλλων Περιφερειών της χώρας, αν όχι ο σημαντικότερος μαζί με το φυσικό αέριο».

Μάλιστα τονίζεται πως «η ανάπτυξη της Ηπείρου συνδέεται και με το τρένο» και πως «η άποψη αυτή διατρέχει ολόκληρη την Ηπειρώτικη κοινωνία και άπαντες συμφωνούν σε αυτή την αναγκαιότητα συμπλήρωσης των υποδομών».

«Η γραμμή ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ – ΓΙΑΝΝΕΝΑ – ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ/ ΚΟΖΑΝΗ φέρνει το «τρένο στην Ήπειρο» και αποτελεί το κρίσιμο τμήμα που συμπληρώνει την Σιδηροδρομική Εγνατία (αναβαθμισμένη μονή γραμμή με ηλεκτροκίνηση, μήκους 147 χλμ). Το αίτημα έχει τεθεί και επανέρχεται από Επιστημονικούς Φορείς της Ηπείρου, από Επιμελητήρια και Επαγγελματικές Ενώσεις, από την Πανηπειρωτική Σ.Ε. και άλλους, αλλά δυστυχώς για την Ήπειρο και προς απογοήτευση των συμπατριωτών μας, δεν προχώρησε μέχρι σήμερα», αναφέρεται στην επιστολή προς το υπουργείο.

Παράλληλα, μέσω της επιστολής υπενθυμίζονται στον αρμόδιο υπουργό τα συμπεράσματα από την ημερίδα με θέμα «Σιδηροδρομική σύνδεση Ηπείρου», που πραγματοποιήθηκε στα Ιωάννινα το 2006 από το ΤΕΕ/Τμ. Ηπείρου, αλλά και από την ημερίδα με θέμα «Σιδηροδρομική Εγνατία», που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, ως υλικό προς αξιοποίηση σχετικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά, το εκτιμώμενο κόστος, τα οφέλη του έργου κ.ά.

Επιπλέον, επισημαίνεται πως «η διεκδίκηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου δεν αποτελεί εμπόδιο στην εξέλιξη των υπολοίπων έργων της Περιφέρειας μας, αφού η χρηματοδότηση αυτού του έργου θα προέλθει από το κοινοτικό πρόγραμμα που αφορά αποκλειστικά για σιδηροδρόμους, στο πλαίσιο ολοκλήρωσης των Διευρωπαϊκών και Ευρασιατικών Αξόνων».

Εξάλλου, όπως αναφέρεται πιο κάτω, πρόκειται για «το μοναδικό σιδηροδρομικό έργο που συμπεριλήφθηκε στην απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νο 1692/96/EC και αποτελεί δικαιολογημένη επέκταση του διαδρόμου της Αδριατικής Ιονίου. Προγραμματιζόταν για την περίοδο 2005-2018, ως υπολειπόμενο τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας και είναι έργο περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο».

«Με ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου διεκδικούμε από το αρμόδιο Υπουργείο, να συμπεριληφθεί στον κατάλογο των έργων του επόμενου ΕΣΠΑ 2021-2027 η σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου», καταλήγει η επιστολή.

 

 

*Τη φωτογραφία καθώς και τις πληροφορίες σχετικά με το περιεχόμενο της επιστολής / πρότασης τις “αλιεύσαμε” από το διαδικτυακό προφίλ του επικεφαλής της παράταξης Κοινό των Ηπειρωτών, Γιώργου Ζάψα.

Leave a Reply

%d bloggers like this: