June 9, 2020

Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία: Σήμερα στην Βουλή, αντιδρά η εκπαιδευτική κοινότητα

Σήμερα περνάει για συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια της βουλής το αναχρονιστικό πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία που εμπνεύστηκε εν μέσω πανδημίας και με τα σχολεία κλειστά η υπουργός Νίκη Κεραμέως. Οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχουν εξαγγείλει 24ωρη απεργία ενώ καλούν και σε συλλαλητήρια στις μεγάλες πόλεις της χώρας.

Το πολυνομοσχέδιο μεταξύ άλλων προβλέπει την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων που είχε προκαλέσει θύελλα διαμαρτυριών από την εκπαιδευτική και την μαθητική κοινότητα, εισάγει νέες θεματικές ενότητες σε όλες τις βαθμίδες που περιλαμβάνουν ακόμα και την διδασκαλία αγγλικών στα νηπιαγωγεία(!) ενώ καθιερώνει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και ιδρύει 24 πρότυπα και 28 πειραματικά σχολεία. Παράλληλα αυξάνει σε 25 τους μαθητές ανα τάξη στο δημοτικό δυσχεραίνοντας την εκπαιδευτική διαδικασία ενώ όλοι επιστημονικοί φορείς έχουν επισημάνει κατά καιρούς πόσο αντιεπιστημονικό μέτρο είναι ο μεγάλος αριθμός μαθητών ανα τάξη. Εξάλλου να θυμίσουμε  ότι κατά την φετινή σχολική χρονιά υπήρχαν κενά εκπαιδευτικών μέχρι τον Φεβρουάριο και μάλιστα σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Κάσου όπου κλήθηκαν από την Υπουργό Παιδείας φαντάροι να κάνουν το μάθημα της πληροφορικής στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου. Ακόμη το πολυνομοσχέδιο προβλέπει την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων στη Β’ και τη Γ’ Λυκείου από 6 σε 7 και από 4 σε 5 αντίστοιχα ενώ παράλληλα αντικαθιστά την Κοινωνιολογία με τα …Λατινικά κάτι που δεν έχει καμία σκοπιμότητα εκτός απ’το να εξυπηρετήσει την ιδεοληψία της ηγεσίας του υπουργείου. Στον τομέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι η πρώτη φορά που προβλέπεται η επιβολή διδάκτρων σε νέα ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα και η συνεργασία με ξένα πανεπιστήμια. Επίσης επαναφέρει την αναγραφή της διαγωγής των μαθητών στα απολυτήρια καθώς και τη δυνατότητα πολυήμερων αποβολών. ‘Ισως στο επόμενο νομοσχέδιο της κυρίας Κεραμέως δούμε και την επαναφορά της σχολικής ποδιάς.

Είναι χαρακτηριστικό ότι εκτός από τους συνδικαλιστικούς φορείς των εκπαιδευτικών σύσσωμη και η αντιπολίτευση, εκτός από το ακροδεξιό κόμμα του κυρίου Βελόπουλου, είναι αντίθετη στο νομοσχέδιο. Ενδεικτικό της κατεύθυνσης του νομοσχεδίου είναι επίσης ότι κατά την συζήτηση του στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της βουλής οι μόνοι από τους κοινωνικούς φορείς που μίλησαν με κολακευτικά λόγια για τις διατάξεις του ήταν οι εκπρόσωποι των εργοδοτών των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων. Ενστάσεις έχουν διατυπωθεί και για την συνταγματικότητα του νομοσχεδίου αφού πολλοί υποστηρίζουν ότι προσπαθεί να παρακάμψει από την πίσω πόρτα το άρθρο 16 του Συντάγματος. Χωρίς αμφιβολία πρόκειται για ένα αναχρονιστικό νομοσχέδιο που βαφτίζει “μεταρρυθμίσεις” την επιστροφή σε πολιτικές περασμένων δεκαετιών.

Leave a Reply

%d bloggers like this: