June 13, 2020

Κεραμέως: «Οι εκπαιδευτικοί στην πλειονότητά τους επιδιώκουν την αξιολόγηση»

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, αναφέρθηκε από του βήματος της Βουλής σε ένα από μέτρα που περιλαμβάνονται στο νέο νομοσχέδιο, αυτό της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, υποστηρίζοντας ενώπιον των κομμάτων που αντιδρούν πως «οι εκπαιδευτικοί στην πλειονότητά τους επιδιώκουν την αξιολόγηση» και πως πρόκειται για ένα καθολικό πλέον αίτημα που «δεν έχει καμία σχέση με την “τιμωρία”».

Αναλυτικότερα, η τοποθέτηση της υπουργού: 

«Γιατί πολεμάτε τόσο πολύ την αξιολόγηση; Ποιο σύστημα μπορεί να προοδεύσει χωρίς εποικοδομητική αξιολόγηση; Αξιολόγηση υπάρχει σε κάθε έκφανση της ζωής, και δη της επαγγελματικής ζωής. Γιατί; Γιατί βοηθάει στον εντοπισμό αναγκών και αδυναμιών, γιατί βοηθάει στην ουσιαστική βελτίωση του παραγόμενου αποτελέσματος, γιατί δίνει την ευκαιρία για ανάδειξη δυνατοτήτων και επιτευγμάτων.

Οι εκπαιδευτικοί στην πλειονότητά τους επιδιώκουν την αξιολόγηση, ως μέσο βελτίωσης της απόδοσής τους και επιβράβευσης των προσπαθειών τους, αλλά και γνωρίζοντας καλά ότι χωρίς αξιολόγηση δεν γίνεται να εντοπιστούν, άρα και να διορθωθούν, οι όποιες παθογένειες της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το αίτημα για αξιολόγηση είναι πλέον καθολικό και δεν έχει καμία σχέση με την “τιμωρία” που επικαλείστε. Είναι αυτονόητη συνθήκη βελτίωσης σε οποιοδήποτε χώρο. Κατεξοχήν, δε, στο χώρο της παιδείας, στο χώρο που κρίνει το μέλλον της κοινωνίας μας, κατεξοχήν εδώ είναι απαραίτητη η αξιολόγηση για τη βελτίωση κάθε εκπαιδευτικού συστήματος.

Συνδεόμενη, δε, με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η αξιολόγηση συνιστά μία μοναδική ευκαιρία για εμπέδωση της εμπιστοσύνης στο δημόσιο σχολείο. Αξιολόγηση και επιμόρφωση είναι, άλλωστε, έννοιες αλληλένδετες»

Leave a Reply

%d bloggers like this: