March 11, 2021

Κεραμέως για παράταση σχολικού έτους, προφορικές εξετάσεις, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση

Συνέντευξη στον ραδιοφωνικό σταθμό «Παραπολιτικά 90.1» παραχώρησε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

Η Κεραμέως αναφέρθηκε σε όλα τα ζητήματα της επικαιρότητας, χαρακτηρίζοντας αδιανόητη τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ στη Νέα Σμύρνη, ο οποίος όπως είπε «μετά παραπονιέται για την αύξηση των κρουσμάτων», ενώ σημείωσε πως «διαδηλώσεις υπάρχουν και σε άλλες χώρες, αλλά από ακραίες αντιθεσμικές ομάδες». Παράλληλα, κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ πως στήριξε την κατάληψη της πρυτανείας του ΑΠΘ από φοιτητές (η οποία εκκενώθηκε σήμερα μετά από αστυνομική επιχείρηση), ενώ σε ότι αφορά στη συγκεκριμένη απόφαση της κυβέρνησης, σχολίασε πως «ο νόμος εφαρμόστηκε, η ομαλότητα επανέρχεται στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, που ξεκινά εκ νέου την λειτουργία του».

«Λέει ο ΣΥΡΙΖΑ ότι θα αγωνιστούν για να μην εφαρμοστεί ο νόμος. Να θυμίσω ότι είναι βουλευτές του ελληνικού κοινοβουλίου. Να θυμίσω ότι έχουν δώσει όρκο για την τήρηση των νόμων», είπε η υπουργός Παιδείας, αναφερόμενη στις αντιδράσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης ενάντια στο νόμο που η ίδια έφερε για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επίσης, πρόσθεσε πως η δήλωση Κυρίτση (σ.σ «με αστυνομία στα πανεπιστήμια κάθε εβδομάδα θα έχουμε σκηνικά Νέας Σμύρνης») είναι «θλιβερή, διχαστική, πολωτική», συμπληρώνοντας πως «περιμένει κανείς από την αξιωματική αντιπολίτευση να δείξει μια στάση ευθύνης, πόσο μάλλον εν μέσω μιας πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης, για την οποία όλος ο πληθυσμός έχει κάνει τεράστιες  προσπάθειες».

Σε ό,τι αφορά στο άνοιγμα των σχολείων, ανέφερε πως δεν υπάρχει κάποια σχετική εισήγηση των ειδικών και τόνισε πως κάθε μέρα που καλεί κάποιος σε μαζικές διαδηλώσεις, μας απομακρύνει από την επιστροφή σε οποιαδήποτε κανονικότητα. Σχετικά με το ενδεχόμενο παράτασης του σχολικού έτους ανέφερε: «Υπάρχουν διαφορετικά σενάρια για όλες τις εναλλακτικές, θυμίζω ότι και πέρυσι έγινε μια μικρή επέκταση του σχολικού έτους μέχρι τέλος Ιουνίου, κάτι αντίστοιχο μπορεί να συμβεί φέτος. Επειδή ακούω διάφορα για Ιούλιο, να πω ξεκάθαρα ότι δεν υπάρχει συζήτηση για Ιούλιο. Τα σχέδια αυτή τη στιγμή περιλαμβάνουν ένα ενδεχόμενο να παραταθεί, για ένα σύντομο χρονικό διάστημα εντός Ιουνίου, η σχολική χρονιά».

Εντύπωση, πάντως, προκαλεί η αναφορά της υπουργού στην προφορική εξέταση στις πανελλήνιες, την οποία πιθανότατα θεωρεί ευκολότερη από τη γραπτή: «Υπήρχε μια πατέντα, βάση της οποίας, λίγο πριν τις εξετάσεις εμφανίζονταν πάρα πολλοί με στραμπουλήγματα. Βάσει του προηγούμενου θεσμικού πλαισίου, μπορούσε κανείς μόνο με αυτό το στραμπούληγμα, να πάει να δώσει προφορικά εξετάσεις. Οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι ένα σύστημα, για το οποίο πρέπει να είμαστε όλη η χώρα υπερήφανοι, όλες οι κυβερνήσεις το έχουν υπηρετήσει απόλυτα και είναι ένα σύστημα πλήρως αδιάβλητο. Ήταν πάρα πολύ σημαντικό να θωρακίσουμε αυτή τη διαδικασία, να πούμε ξεκάθαρα ποιες περιπτώσεις βάσει ιατρικής γνωμάτευσης μπορούν να οδηγήσουν, εφόσον έχεις προσωρινή αναπηρία, άνω του 67%,  σε προφορικές εξετάσεις. Κατά τα λοιπά, όμως, κάθε άλλο στραμπούληγμα και τενοντίτιδες και ούτω καθεξής θα οδηγούν προφανώς είτε σε γραπτές εξετάσεις είτε σε εξετάσεις επαναληπτικές, κάποιους μήνες αργότερα».   

Τέλος, αναφέρθηκε και στο μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, λέγοντας πως «έχει ήδη γίνει μάθημα από τον περασμένο Σεπτέμβριο και σε ανύποπτο χρόνο, προτού ξεσπάσει το ελληνικό meToo. Όπως ήταν δέσμευσή μας, πέρυσι τον Ιούνιο ψηφίσαμε στη Βουλή τα λεγόμενα εργαστήρια δεξιοτήτων, που μπαίνουν μέσα στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα, με στόχο να καλλιεργήσουν δεξιότητες στα παιδιά μας», ενώ εξήγησε πως οι δεξιότητες αυτές θα καλλιεργηθούν μέσα από θεματικές όπως το περιβάλλον, το ευ ζην, ο εθελοντισμός, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, η ρομποτική, οι νέες τεχνολογίες κλπ.

«Στο πλαίσιο αυτό έχει ενταχθεί και η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση ήδη από τον περσινό Σεπτέμβριο πιλοτικά σε σχολεία της χώρας και από τον προσεχή Σεπτέμβριο σε όλα τα σχολεία της χώρας. Και πράγματι είχαμε μια πάρα πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με μαθητές Γ Γυμνασίου, οι οποίοι είναι μέσα σε αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα, οι οποίοι παρακολουθούνε  και το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και μας μίλησαν για την εμπειρία. Ως τώρα έχουν κάνει πάνω από πέντε μαθήματα στη θεματική αυτή, μας μίλησαν για το τι ανάγκες καλύπτει, για το πώς τους δίνει την ευκαιρία να συζητήσουν με την καθηγήτριά τους για πολλά ζητήματα που τους προβληματίζουν, και για το πώς μάλιστα θεωρούν ότι θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει πιο νωρίς το συγκεκριμένο μάθημα», κατέληξε.

Ολόκληρη η συνέντευξη

Leave a Reply

%d bloggers like this: